Forum

Karpefisk - (Barbe, Karpe, Rasbora m.fl.)

Beskrivelse af opdræt af galaxy rasbora!

#1 dahl1 22:36 - 21.10.2011

| Til toppen af siden Til bunden af siden

Jeg har lavet en beskrivelse af Galaxy Rasbora, den synes jeg også lige i skulle have her:

Link

#2 plesner 22:39 - 21.10.2011

God lille beskrivelse af en fantastisk lille fisk.

#3 Steffenkbh 10:47 - 24.10.2011

Ja, det er et par gode beskivelser du har på din side.

#4 dahl1 12:31 - 24.01.2012

Tak for jeres ros, der skulle gerne komme mange flere opdræt beskrivelser løbende.

Hvis nogen har en art de vil tilbyde deres hjælp til, så må i meget gerne sige til.

#5 Akvarist.dk 09:28 - 25.01.2012

Ja god beskrivelse, men syntes at du sprang meget let hen over kønsforskellen, man fik da ikke meget ud af at se det billede måske du skal prøve at sætte et par ord på kønsforskellende.

jeg vil også sige at et billede af hvordan en hun med æg ser ud måske også vil gøre den lidt nemmer at forstå.

bare lige lidt ris her fra.

Venlig Hilsen Søren.

#6 dahl1 21:51 - 26.01.2012

Tak Søren

Det vil jeg gerne uddybe bedre, for det er faktisk ret nemt at se forskel. Jeg kan godt se pilen på hanne og på hunnen ikke er ret tydelig, det er nok derfor du ikke synes det er nemt at se. Prøv at se på billedet igen, hvor jeg har angivet han og hun. Her ser du en lille rød pil på hannen og på hunnen. Forskellen er at hanne har 2 tydelige sorte streger på finnen mens hunnens er mere utydelig og har kun en steg.

Men et tydelig billed af en hun med æg mangler jeg, det vil jeg få taget. :=) tak for din ris og ros. :=)

#7 dahl1 21:53 - 26.01.2012

Der hvor jeg har fået mest kritik er fordi jeg kalder den Galaxy Rasbora og ikke Danio margaritatus .

Hvad siger i den hedder?

#8 plesner 22:01 - 26.01.2012

Det korrekte videnskabelige navn er Danio margaritatus . Indledningsvis var den klassificeret som Celestichthys margaritatus, men nærmere undersøgelser førte altså til, at den blev flyttet til slægten Danio.

Det er beskrevet her:

The 'Celestial Pearl Danio' is a miniature Danio (s.s) (Ostariophysi:Cyprinidae): evidence from morphology and molecules. Kevin W.Conway, Wei-Jen & Richard L.Mayden. Zootaxa 2008.

Har du en mening, eller et godt råd?

For at tilføje en kommentar skal du være logget ind, du kan oprette en 100% gratis konto her, så kan du også se alle de andre fordele ved at logge ind.