Forum

Levendefødende tandkarper - (Guppy, Molly m.fl.)

Er det normalt at mine nye guppyer kun er i overfladen?

#1 Mazz 08:54 - 16.06.2012

| Til toppen af siden Til bunden af siden

Hej alle, fik mine guppyer i går og siden da har de ikke en gang været halvvejs nede i akvariet, er det normalt? de spiser og viser ikke sygdomstegn.

#2 plesner 11:58 - 16.06.2012

Min første tanke, når jeg læser dit indlæg, er iltmangel eller for meget nitrit. Har du cirkulation i akvariet? Er filteret indkørt? Det lyder som om fiskene ikke er helt tilfredse med et eller andet ved vandkvaliteten i akvariet.

Du kan prøve at skifte op mod halvdelen af vandet nogle dage i træk for at sænke niveauet af nitrit. Har du ikke cirkulation og/eller filtrering nok (behovet afhænger af antallet af fisk i forhold til akvariets størrelse), kan du forsøge dig med bedre cirkulation og/eller filtrering.

#3 Villads 16:23 - 16.06.2012

Det kan godt være det som plesner foreslår, men der er en anden mulighed også.

Når man sætter Guppy i et akvarium hvor der er andre og måske større fisk kan det tage noget tid før guppyerne falder til ro og tør vove sig ned i akvariet.

Så derfor vil jeg spørge om du har andre fisk i akvariet og hvilke det er.

#4 Mormor 18:12 - 16.06.2012

Hvis det plesner og Villads nævner er i orden, så skal de nok lige finde ud af deres nye hjem. 

Vi startede op med 3 Guppy ´er  og de var over hele akvariet, 14 dage efter fik vi 10 neon - det var en stor skuffelse, de første 3-4 dage, Guppy helt oppe i overfladen i venstre side og neon ved bunden i højre side under en plante - men da de lige havde set hinanden an, så har de været til stor fornøjelse lige siden. 

Nu er guppyerne kommet med i sommerhus :-):-) og den første dag var de total kedelige - helt oppe i overfladen, men 2. dagen blev de, de gamle Guppy ér igen. 

Så mon ikke du bare skal give dem lidt tid. 

Har du en mening, eller et godt råd?

For at tilføje en kommentar skal du være logget ind, du kan oprette en 100% gratis konto her, så kan du også se alle de andre fordele ved at logge ind.