Forum
Gør det selv
Flamingo - med eller uden behandling?
Jeg er ved at lave en vandfalds baggrund, hvor jeg vil lime knækket fliser på en flamingo plade med akvarie silicone.
Spørgsmålet er så - skal jeg behandle flamingo pladen med lak eller noget andet.
Baggrunden kommer til at stå med en 1/3 af sin størrelse under vand.
Nej, du bruger bare siliconen som lim, eventuelt kan du bruge silicone til at forsegle overfladen så flamingoen ikke fnuldre.
Jeg tror at lak vil ætse/smelte flamingoen. Jeg har selv brugt flamingo til hobby atrbejde i mange år og brugt alt muligt til at forme/smelte ovefrladen. Min erfaring er at flamingo er meget sart og jeg har på fornemmelsen at lak vil have denne effekt.
Du skal ikke være bange for at flamingo er giftigt eller sådan noget, det er helt fint til akvariebrug uden at være forseglet. Men det kan være en ide at gøre overfladen mere holdbar, hvis det er det du har i tankerne. Og tildet kan du bare bruge akvariesilicone.
Du kan også trykke sand fast i siliconen, så kan ikke se at der er flamingo indenunder.
Har du en mening, eller et godt råd?
For at tilføje en kommentar skal du være logget ind, du kan oprette en 100% gratis konto her, så kan du også se alle de andre fordele ved at logge ind.