Forum
Teknik
For høj ph
jeg har et 220 liters akvarie, hvor jeg har valgt kun at have kunstige planter, da jeg synes det er pænere, og fordi jeg derved slipper for diverse snegle.
Jeg har lige tjekket min pH balance, som skal ligge mellem 5,5 og 7,5, og den ligger på 8. Kan det have noget at gøre med at min pumpe er for lille til at rense vandet når der ikke er planter i, eller er der andre årsager til at pH 'en er for høj?
Håber på jeres hjælp.
Nu skriver du ikke hvilke fisk du har, for nogle betyder en pH , på 8 ingen noget. Du ville få en bedere balance i vandet ved at vælge kunstige fisk også
he he, ja de kunstige fisk var da en mulighed ;) men lige nu prøver jeg med scalar, de skulle så vidt jeg kan læse mig til, gå i en pH på 5.5-7.5.
Prøv at tilsætte nogle ege eller bøgeblade , Eller endnu bedere hvis det er muligt filtere vandet gennem spagnun. Bruger du en spandepumpe, så kom noget i den. Det hjælper også hvis du har mulighed for at bruge blødt vand, R/O eller Regnvand
Har du en mening, eller et godt råd?
For at tilføje en kommentar skal du være logget ind, du kan oprette en 100% gratis konto her, så kan du også se alle de andre fordele ved at logge ind.