Forum

Andre dyr

Hva gør i andre?

#1 Jeanette1966 10:26 - 05.04.2010

| Til toppen af siden Til bunden af siden

Jeg har et par Nannacara anomala , som jeg gerne vil af med, da jeg har fundet mere interesse i guppyerne men hva gør i andre hvis i ikke kan komme af med fisk......Afliver i dem?

#2 helene 10:30 - 05.04.2010

Jeg prøver nu altid at sælge dem, enten over annoncemarkedet her, - eller gennem en af de forretninger som jeg kender godt. Prisen sætter jeg nu altså så heller ikke specielt højt :)

Et par Nannacara anomala kunne det godt tænkes der var nogen som var interesseret i tror jeg.

#3 Jeanette1966 10:35 - 05.04.2010

Ja prisen er en flaske rødvin.....så det kan vel ik blive billigere?..........ss

#4 helene 10:40 - 05.04.2010

nej, så godt lige du allerede har en annonce :)..

Prisen, - man kan nogengange blive overrasket over hvor meget det betyder, selv om jeg ikke helt forstår det ..

Men selvfølgelig alt i alt tænker folk jo på hvad det koster at køre ud og hente, og så prisen oveni, og hvis de så skal vælge mellem fisk fra en forretning eller privat, hvor de jo ikke er helt sikre om de er blevet passet ok osv .. så skal der ikke meget til før folk vælger at gå ned i butikken ...

#5 Jeanette1966 10:42 - 05.04.2010

Mine har levet som konge og dronning. Men kan godt forstå at folk er skeptisk. Det ville jeg også selv være og vælger selv at gå i butikken. Men også derfor jeg står i det dilemma om så smukke fisk skal aflives. Etisk syntes jeg det er forkert......men måske er jeg for blødsøden.

#6 Bo Christensen 10:46 - 05.04.2010

Din annonce er oprettet i forgaars, saa jeg synes du skulle lade den kore lidt laengere, inden du overvejer at aflive fiskene.

#7 Jeanette1966 10:50 - 05.04.2010

Ja jeg ser det lidt an........Og håber at de kan komme et andet sted.

#8 helene 10:59 - 05.04.2010

:) .. jamen, velkommen i klubben, - hvis du vidste hvad jeg har rodet mig ud i fordi jeg ikke synes man skal aflive fisk bare fordi man bliver træt af dem :) ... lige nu har jeg omkring 70 små 1½ cm cichlideunger bare fordi jeg ville redde et par Honduras Red Point fra et akvarie som de ikke kunne være i på mit arbejde. Det er tæt på at jeg har fortrudt lige den gode gerning.

Og jeg har et 250 liters akvarie som fungerer lidt som alderdomshjem ... der er lige flyttet en enkelt gammel neonfisk ind fra en god ven, som nedlagde sit akvarie, - den trives sammen med en gammel rødnæse som også har overlevet alle sine andre rødnæse-venner.

Hvis en fisk er syg, mistrives eller noget i den stil, har jeg absolut ingen problemer med at aflive den, - men personligt har jeg det da sådan, at jeg synes når man anskaffer sig et levende væsen, så har man også ansvar for at sørge ordentligt for dem, og har man mulighed for det så ville jeg altid prøve at finde en mulighed for at de kunne komme et andet sted hen.

Man kan selvfølgelig også sige, at at sælge fisk videre til en fuldkommen uvis skæbne kan være betænkelig, og på den måde kan man jo også sige at valget at aflive giver mening.

#9 Jeanette1966 11:05 - 05.04.2010

Gg kan høre Helene du gør dig samme tanker som jeg......Men jeg er bestemt ik ligeglad hvor de kommer hen, som dig. Jeg har passet og plejet dem og de stortrives, så de skal bestemt ha det godt.....Ellers vil jeg også heller aflive dem.....Eller invitere gæster på sushi......ss

Ej pjat.....Det er også derfor jeg forlanger lidt for dem. Men havde svært ved at sætte beløb på. Derfor en flaske rødvin, så kan folk selv sætte beløb på.

#10 Jeanette_T 12:07 - 05.04.2010

De fisk jeg ikke har kunne sælge for et symbolsk beløb, har jeg valgt at forære væk.

Det vil jeg hellere, end at skulle aflive dem.

#11 Jeanette1966 13:23 - 05.04.2010

Jeg håber bare de kommer til nogen som bliver glad for dem.

#12 Steffenkbh 13:46 - 05.04.2010

Jeg bryder mig ikke om at aflive mine fisk, men det kan blive nødvendigt.

Først prøver jeg at sælge dem gennem annoncemarkedet, derefter nedsætte prisen for til sidst at forsøge at bortgive. Men hvis der ikke er afsætning bliver jeg nødsaget til at aflive dem.

Har for mange gange haft akvarier 'optaget' af fisk jeg egentlig gerne vil af med aaaalt for længe. Fks. overskudshanner af cichlider som ingen vil have da der ikke følger hunner med osv.

Derfor sætter jeg gerne en dato inde i mit hoved. fks hvis jeg ikke er kommet af med dem inden den eller den dato, så ryger hovedet af dem.

Men, Nannacara anomale ar sku nogle dejlige cichlider, og hvis paret fungere godt kan jeg godt forstå du ikke har lyst til at aflive dem.

#13 Jeanette1966 14:16 - 05.04.2010

De er rigtig fine. Men de giver for meget uro i akvariet. Men jeg håber at du har ret at de er nemme at komma af med

#14 Kirsten 21:58 - 05.04.2010

Tror vi er mange, der kender til det... jeg har 1.1 af samme slags, som jeg har annonceret til "Koster gratis" på coryforum.dk fordi jeg samtidig skal af med mine 5 C. trilineatus til samme pris ;) Det er også et alletiders par, der har ynglet flere gange... Vil ingen have dem, får de altså lov at blive, så må jeg vente med forsøg med andre fisk indtil da. Hvis jeg selv skal sige det, er de superflotte!

Og det med prisen, ja - det er skisme svært! Jeg har f.eks. B. albimarginata til salg for 70,- kr. pr. styk (de kan kønsID'es), disse fisk kan være svære at finde i butikkerne og man kan let komme til at slippe ca. 400,- kr. for et par! Men endnu har ikke én eneste henvendt sig... Måske ender det med at jeg må forsøge at afsætte dem til en butik (det har jeg faktisk gjort til OK priser for Nannacara-yngel). På den anden side har jeg ("heldigvis") kun 9 stykker, så det er da til at komme over at skulle beholde dem, hvis det er.

Men nogle gange har jeg også haft det sådan, at jeg gerne forærer fisk væk - og det er i de tilfælde, hvor jeg kan mærke en seriøs interesse!

Endnu har jeg ikke aflivet fisk, fordi jeg ikke kunne afsætte dem - så skal jeg VIRKELIG også være trængt, tror jeg, eller der skal være sket ét eller andet helt specielt godt eller helt specielt skidt...

#15 helene 22:46 - 05.04.2010

Det er utroligt at albimarginata er så dyr i handlen, - det er jo ikke fordi de er svære at opdrætte :) ..

#16 Jeanette1966 06:43 - 06.04.2010

ja ingen har henvent sig endnu. Jeg har så at sige kun det ene akvarie, så jeg har intet andet alternativ end at aflive dem. De får lige et par dage mere.

#17 Kirsten 08:15 - 06.04.2010

#15 Næh, det undrer også mig, Helene - den ER netop vældig let. Måske der er lidt sæsonpriser i dem også - hvad ved jeg... Gad også vide, om små fisk generelt bare ikke er så skide populære? Kun for lidt mere "mærkelige" personer som undertegnede og måske nogle få andre ;) Der skal nok helst være spræl og pangfarver i butikkernes akvarier, for at det kan bære - så må vi, der lægger vægt på nogle af de andre ting også, "nøjes". Og så er det måske, prisen kommer mere opad, forretningerne skal jo også leve. Nichefiskene handles privat - massefiskene i forretningerne...?

Forresten - jeg lagde mærke til, at Neonfisken på deres lagerliste har " Betta albimarginata VF Borneo SJÆLDEN" Ærgerligt, de ikke har priser på listen - kunne have været interessant at vide, om de er blevet billigere her hen over foråret!

Undskyld, Jeanette - hvis jeg går lidt ved siden af trådens emne... håber det er OK?

#18 plesner 14:11 - 06.04.2010

#1: Vi har med jævne mellemrum 'begyndere' i vores akvarieklub, som vil have et lille akvarium med nogle flotte/interessante fisk. Her kunne jeg sagtens foreslå N. anomala, men selvfølgelig er der ikke lige en nu, hvor du skal af med dine fisk.

#10 0g #14: Jeg gør også ofte det med at forære fisk væk. Jeg vil hellere forære en fisk væk til en, der er interesseret, end jeg vil tjene penge på, at de ryger hen til en, hvor jeg har på fornemmelsen eller er sikker på, at de ikke får det optimalt.

#17: Hvis jeg husker rigtigt, står de til 120 eller 125 kroner stykket.

#19 Jeanette1966 19:01 - 09.04.2010

Så er det ved at være sidste chance. De bliver aflivet på mandag.

Jeg håber virkelig at jeg kan glæde nogen med et par fisk.

#20 Bo Christensen 19:16 - 09.04.2010

Jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men jeg tror en lidt mere informativ annonce, maaske kunne give pote.

Lige nu er annoncen oprettet under salg - opret den under bortgives, naar du vil foraere dem vaek. Skriv i annoncen hvor mange fisk det drejer sig om og hvor gamle/store de er. Og et enkelt billede eller to, ville ikke skade noget - medmindre at fiskene er tudegrimme selvfolgelig.

Naar jeg laeser annoncen og denne traad, faar lidt indtrykket af, at annoncen er irellevant, og denne traad i virkeligheden er selve annoncen.

#21 Jeanette1966 19:19 - 09.04.2010

Ok jeg må gå ind og se om de lige vil stå stille

#22 Jeanette_T 12:30 - 10.04.2010

Nu ved jeg ikke hvor mange steder du har annoncen, men hvis du kun har der herind, kan jeg anbefake dig at lave den på de andre forumer der er for fisk, samt guloggratis.

#23 Jeanette1966 17:32 - 10.04.2010

Nej jeg vil ik gøre mere for at komme af med dem......Nu har de fået en chance, men tirsdag der er det slut. Der har jeg nogle fisk som skal over i akvariet så der skal de være væk.

#24 Jeanette_T 23:01 - 10.04.2010

Jeg syntes nu det er synd du ikke vil prøve andre steder, de fleste af de fisk jeg har givet væk er gennem guloggratis. Mit indtryk er at der er mange ansvarsfulde fiske ejer der ikke kommer på div forumer.

Jeg har af 2 gange ved tilfældighed foræret fisk og rejer  til en lille pige i Ringkøbing, de stortrives og de røde cherry rejer yngler så meget at hun har solgt en hel det til sin brors venner i københavn.

#25 Jeanette1966 06:25 - 11.04.2010

Ja nu har jeg oprettet i Guloggratis.

Så må vi se om der er held ved det.

#26 Jeanette1966 17:43 - 11.04.2010

Så er de flyttet til Ringsted og bor på pension hos en gut.

#27 RasmusNYA 17:44 - 11.04.2010

Det var godt:)

#28 Jeanette_T 20:00 - 11.04.2010

Dejligt at høre de har fået nyt hjem.

Har du en mening, eller et godt råd?

For at tilføje en kommentar skal du være logget ind, du kan oprette en 100% gratis konto her, så kan du også se alle de andre fordele ved at logge ind.