Forum

Diverse akvarie relateret

Karpefisk fra det indiske subkontinent

#1 plesner 20:15 - 12.06.2012

| Til toppen af siden Til bunden af siden

På et engelsksproget forum (www.seriouslyfish.com) fandt jeg et link til en ny engelsk oversættelse af 2. bind af Bleekers bøger om fisk på det indiske subkontinent. Dette 2. bind på 469 sider beskæftiger sig med karpefisk. Der er brugt de originale illustrationer, som jeg synes for de flestes vedkommende er ret imponerende. Navnene er i mange tilfælde ændret siden da, men det er stadig spændende læsning.

Den kan læses her:

Link

#2 helene 09:57 - 13.06.2012

:) hold da op .... det er da noget af et værk. Det er flot, - men man skal nok lige ha meget god tid en dag.

Der må være en del informationer som man kunne finde der.

#3 Steffenkbh 11:04 - 13.06.2012

Hold da op nogle flotte tegninger, men noget af en moppedreng. Selvom bogen er 150 år gammel røg den direkte ind under foretrukne.

Gad vide hvad det vil koste at få printet de 460 sider og bundet ind, ringbind eller limet.

#4 JacobN 16:25 - 13.06.2012

Spændende link, og virkelig nogle fede tegninger. Blev helt inspireret og synes det kunne være fedt med nogle lignende tegninger, når jeg om om nogle måneder påbegynder indretningen af mit akvarierum :)

Nogen der ved hvor man skaffer sådan nogle ?

#5 plesner 17:49 - 13.06.2012

Jeg har købt 4 af Ian 'Coryman' Fullers farvetegninger af Corydoras. Jeg har dem hængende over skrivebordet og synes, de er fede. Derer nogle eksempler her:

Link

#6 JacobN 18:06 - 13.06.2012

Det kunne jeg da godt overveje, er jo medlem af corydorasworld.

#7 steen_kbhn 21:53 - 13.06.2012

Skægt med sådan nogle gamle værker, jeg fandt lige en malledel også:

Link

#8 plesner 22:37 - 13.06.2012

Lækkert... så kommer der jo nok mere senere....

Har du en mening, eller et godt råd?

For at tilføje en kommentar skal du være logget ind, du kan oprette en 100% gratis konto her, så kan du også se alle de andre fordele ved at logge ind.