Forum
Malawi cichlider
Malawi
Hej, min far har fået nogen Malawi cichlider og de er hvis ikke samme arter da, der er nogen gul, nogen blå og en plettet og en lyse gul/rød, hva for nogen arter er de, vil gerne vide noget mere om dem V.H Ida (;
har du ikke et billede af dem ??
Jeg kan prøve at tag et billede af dem, men de er meget hurtige (;
Jeg har prøvet at tag nogen billeder af dem.
Billederne er måske ikke så gode, men jeg håber du/i kan se hvad det er for nogen fisk (;
Øhh, jeg kan ikke sætte billeder ind her, og jeg ved ikke lige hvorfor ?
#6 Steffenkbh 15:52 - 26.07.2010 |

Prø igen Ida.
Husk at billedet skal være i jpg, jpeg, gif eller png format.
Og det må ikke være større end,,, damn jeg kan ikke huske det,,, men prøv at skalere billedet ned i størrelse.
No Offence, men her er et link til den ultimative malawi side. Der burde der nok være svar http://cichlids.akvariefisk.dk/.,
Jeg er så absolut ikke ekspert i cichlider, men mit gæt er, at de gule med mørkeblå Finner på dit første billede er Labidochromis caeruleus - i daglig tale kaldet 'Golden'. Det er efter sigende svært at se kønsforskel på dem, før de er voksne.
Det første billede i #11 og det andet billede i #12 viser en meleret fisk, som er noget utydelig. Ud fra tegningerne kunne det være Labeotropheus fuelleborni eller Labeotropheus trewawasae. Begge kan være melerede og er utroligt variable. Prøv at søge på navnene på google og sammenlign med nogle af alle de billeder, der ligger der af de to arter.
Om de blå/blågrå fisk skal jeg ikke kunne sige, om det er en tredie art eller samme art som de melerede.
de var ikk så nemme at tag et billede af da, de har det med at jage hinanden lidt rundt, men den minder mest om en Labeotropheus fuelleborni .
Og de gule viste jeg lidt hva var men var ikk 100 % sikker, men der er nu mere den med pletter, og de blå fisk også er der en som er lidt lysegul/lyserød i det, og det er dem som jeg ikke ved hva er for nogen arter men tak, så fandt jeg ud af hva art den plettet var (;
Har du en mening, eller et godt råd?
For at tilføje en kommentar skal du være logget ind, du kan oprette en 100% gratis konto her, så kan du også se alle de andre fordele ved at logge ind.